گروه پژوهش در مبانی برنامهریزی درسی |
ردیف | عناوین پژوهشی | سال |
86 | 87 | 88 |
1 | بررسی امکانسنجی مشارکت در تولید برنامه های درسی کشورهای اسلامی | * | | |
2 | ارزشیابی صلاحیتهای حرفهای برنامهریزان در نظام برنامهریزی درسی | * | | |
3 | امکان سنجی تولید و اجرای برنامه درسی مبتنی بر شبکه در دوره های مختلف تحصبلی | * | | |
4 | طراحی و اعتباربخشی الگوی اجرای عدالت آموزشی در ایران | * | | |
5 | شناسایی برنامه درسی مغفول در دوره آموزش عمومی کشور | * | | |
6 | طراحی وارائه الگوی اشاعه برنامههای درسی در نظام برنامه درسی ایران | * | | |
7 | امکان سنجی اجرای برنامه درسی مدرسه محور | * | | |
8 | بررسی فرایند نظارت و پشتیبانی برنامه درسی در مرحله اجرا(آسیبشناسی، ارائه الگوی راهنما) | * | | |
9 | رویکردها، روشها، موضوعات، متون درسی، موسسات و مدیریت آموزشی در گذشته | * | | |
10 | بررسی اصول و معیارهای اساسی تدوین کتاب راهنمای معلم در کشورهای مختلف | | * | |
11 | طراحی و تدوین برنامه های درسی در جهت لحاظ نمودن ارزش های دینی | | * | |
12 | طراحی و الگوی برنامه درسی تلفیقی دوره آموزش عمومی ویژه کلاسهای درس چند پایه | | * | |
13 | طراحی الگوی آموزش مهارتهای یادگیری ومطالعه همراه با درس | | * | |
14 | بررسی نقش مشارکت واحدهای استانی و منطقهای در تدوین برنامه درسی رسمی(امکانسنجی، طراحی و تدوین و اجرای برنامه) | | * | |
15 | طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه ریزی درسی برای آموزش و بهسازی(ضمن خدمت، تربیت معلم، سوادآموزی) | | * | |
16 | مطالعه تطبیقی شیوههای آموزش همزیستی در کشورهای چند فرهنگی | | * | |
17 | تبیین جایگاه مواد درسی در فرایند اجرای برنامههای درسی مدارس | | * | |
18 | نقد و بررسی راهنماهای برنامه درسی رایج در سازمان پژوهش از منظر اصول و مدلهای برنامهریزی درسی | | * | |
19 | بررسی میزان تحقق اهداف مصوب آموزش و پرورش در برنامههای درسی | | * | |
20 | تأثیرپذیری برنامههای درسی از تحولات نگرشی در جهان اسلام، جهان غرب و ایران | | * | |